torsdag 20 oktober 2016

Buskigt

Häromdagen skrev jag att rosorna fortfarande blommar fint, samtidigt som träd och buskar tappar sina löv. Några av mina buskar börjar verkligen anta läckra hösttoner. Trollhasseln är till exempel nästan självlysande. Det är inte världens mest kraftfulla buske men den blommar fint på vårvintern och höstfärgen är helt magnifik. 


Intill planket har jag en klätterhortensia. Den har vuxit till sig bra i år. Några blommor har den aldrig haft, men jag håller tummarna för att 2017 är året då det händer. Den gör sig i alla fall bra mot det svarta planket. 



Katsuran är inte så gammal (eller stor). I år verkar den åtminstone kunna få tappa bladen i lite mer sansad takt. Förra året kom en frostknäpp som tog alla blad på en och samma gång, utan att de hade gulnat. Någon doft har jag inte känt från den. Pappa och mamma har en katsura som är mycket större och det doftar. Den tappade visserligen sina löv för länge sedan. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails