söndag 9 oktober 2016

Så ser det ut nu

Det var jättelänge sedan jag visade något av utbyggnaden. Den är ju klar sedan länge. Visserligen behöver den (och andra delar av huset) ett lager färg men på det stora hela är det färdigt. Framför utbyggnaden var det meningen att jag skulle så gräs men så har det inte riktigt blivit. Det blev snabbt tämligen grönt av ogräs. Jag har rensat bort större ogrästuvor och sått i med gräsfrö men så mycket bättre än så har jag inte ansträngt mig. På håll och i rätt vinkel ser det i alla fall grönt ut.  


Altanen blev lite mindre, men det gör absolut ingenting. Den känns snarare bättre anpassad till huset nu. Altandörren sitter på utbyggnaden och det känns rätt att komma ut direkt ifrån köket. När jag ska gå ut på baksidan av tomten går jag genom växthuset. 


Altanrabatten har varit väldigt fin i år. Kanske beror det på att den fick mycket hästgödsel förra året och egen kompostjord ovanpå i år. Jag måste verkligen bli bättre på att jordförbättra på flera ställen. Det gör ju faktiskt sitt till verkar det som. Min originaljord är väldigt sandig. Väldränerad men inte näringsrik kan man anta. 


Ha en fortsatt skön söndag! 

2 kommentarer:

Marina sa...

Finfint!
Altanen ser mysigare ut nu tycker jag. Mer ombonad :).

Kramar

HWIT BLOGG sa...

Fint det blev, just en altan saknar jag på mitt hus, lite svårt att bygga en när man bara hyr...
Önskar dig en skön dag!
Kram Titti

Related Posts with Thumbnails