tisdag 25 oktober 2016

Tidig tisdag

På tisdagar slutar jag tidigt och kan välja att rätta eller göra annat jobb senare på kvällen. När vädret tillåter vill jag gärna passa på att utnyttja eftermiddagen i dagsljus så gott det går. Idag var det riktigt fint väder när jag kom hem, så jag svidade snabbt om till trädgårdsbyxor och långkallingar och gick ut. De sista lökarna fick komma i jorden. Det kändes verkligen bra. 


Lökar ser inte så mycket ut för världen. De snyggaste lökarna är i alla fall tulpanlökarna, helt klart. De absolut sista lökarna som petades ner i år var tulpanerna Rem´s Favourite och Maytime.  

Rem´s Favourite, bild lånad från nätet. 

Maytime, bild lånad från nätet. 


När solen äntligen visar sig, ser allt ännu mer guldigt och vackert ut. Lindarna vid infarten har tappat alla sina löv och de täcker hela marken och stenpartiet. Lönnen som står bakom garaget får alltid väldigt vacker höstskrud. Just nu allra mest guldgul. 

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Inte så kul att sätta lökar men desto roligare när de tittar upp till våren. Skönt att du har det gjort. Jag har mitt kvar.
Allt gott
/Anette

Related Posts with Thumbnails