söndag 6 november 2016

Inifrån

Eftersom jag nog aldrig visat utbyggnaden inifrån sedan den blivit klar, tar jag tillfället i akt idag. Jag fick den fina, gröna löparen som ligger på bordet i födelsedagspresent. Nästan inga av mina gamla dukar passar på det här bordet. Det gamla köksbordet var mycket mindre. Vid det rymdes nätt och jämt fyra personer och vid det här kan man sitta sju utan besvär.



Bordet är inte nytt. Det stod i huset när jag flyttade in och har bott i källaren sedan dess. Det betyder också att det varit med om översvämningen, vilket syntes när det kom upp igen i våras. Jag har slipat det rejält och sedan velat fram och tillbaka om jag ska måla det eller inte. Nu har jag nog ändå bestämt mig för att åtminstone behålla skivan omålad. 


Köksstolarna hörde till det gamla bordet, utom stolen på änden. Den hittade jag i garaget, tillsammans med den i hörnet, med många olika färglager på sig. Den vid änden har tjänstgjort som skrivbordsstol tills nyligen. Nu sitter jag på en "loppad" stol vid datorn. 



Den lilla skinndetaljen på duken passade extra bra ihop med ljusfaten i trä. Det här får nog stå fram till advent. Det ska bli så kul att få julpynta lite i det här nya rummet och det är inte så långt kvar. Första advent kommer ju tidigt i år. 




Jag fick också en jättefin plansch i present. Den ska sitta på en annan vägg här inne, men behöver få en ram först. Dessutom har jag beställt en möbel som ska stå under tavlan men den har inte kommit än. När detta är på plats ska jag vända kameran åt andra hållet härinne och visa er. 

1 kommentar:

Rosor och ruiner sa...

Fint och rejält köksbord, skönt att slippa trängas! Har du nyligen fyllt år säger jag grattis!

Må gott!
Kram Gunilla

Related Posts with Thumbnails