söndag 27 november 2016

Låt mig få tända ett ljus

Hoppas att alla därute, som kanske tittar in och läser här ibland, har haft en fin första adventshelg. Det har jag. Den har varit fullspäckad men bra. I fredags kväll var jag ute med några kollegor/kompisar, både sådana som jag jobbar med nu och sådana jag har jobbat med. I lördags besökte jag grannbyns lilla julmarknad för att köpa ljus till adventsljusstaken och böckling till julen (det gör jag varje år). Sedan städade jag ena kattvinden (det gör jag verkligen inte varje år) för att jag skulle komma åt alla adventsgrejer. På kvällen var jag på Palladium i Malmö för att se Sofia Karlssons julkonsert. Mycket stämningsfullt. 


Idag har jag tvättat alla fönster på nedervåningen (i alla fall alla där det skulle komma upp en ljusstake eller stjärna), fixat allt adventspynt, bakat lussebullar och däremellan klämt in både skidor och skidskytte på tv. Suttit ner och tagit det lugnt, druckit glögg och slappat har jag däremot inte gjort, men det gör absolut ingenting. 


Mitt fina luciatåg med Lisa Larsons adventsbarn har i år fått tillökning av en liten stjärngosse. Så söta så. Man undrar ju lite vad de sjunger. Mitt behov av julsånger sjungna av barn får jag dock mer än tillfredsställt på jobbet. Det är alltid tvåorna och treorna som är "kör" på skolavslutningen, och eftersom jag har en trea så övas det på ordentligt nu i några veckor. Barnen har själva fått välja sånger. I år kommer treorna att bjuda på Tomten jag vill ha en riktig jul, Julens tid är här, Julen är här och Alt jeg önsker meg (Markus&Martinus låt, översatt till svenska av yours truly). 

1 kommentar:

Jord under naglarna sa...

Här var helgen så fullspäckade att första ljuset inte hann tändas förrän på måndagen, men så är det ibland.
Så fin din krans blev!

Related Posts with Thumbnails