söndag 12 februari 2017

Galet mycket snö!

Det kom rejäla mängder snö här i veckan. Från tisdag eftermiddag till torsdag kväll snöade det mer eller mindre nonstop. Eftersom det dessutom blåste en del blev det drivbildning också. I torsdags såg det ut såhär när jag tittade ut genom köksfönstret. Att ta sig till fågelfrö-automaterna i motsatt hörna av altanen kändes inte aktuellt. Igår hade det dråsat ner snö från taket och då var alltså snödjupet ännu större här, men jag skottade mig en gång i alla fall. De stackars småfåglarna måste ju få sitt. 



Idag gick jag ett varv runt huset med kameran. Tänkte att det kunde vara kul att ha bilder på huset i snö. Det ska bli plusgrader i veckan och då lär väl det mesta försvinna. Nu hade jag snö upp på vaden när jag pulsade fram, så det är nog en 30-40 cm snö. 


Det mesta av snön har rasat från taket. 

Växthuset har haft en ordentlig snö-filt över sig. 


Söndag och snart dags för arbetsvecka igen. Nu drar utvecklingssamtalen igång och efter dem är det dags för nationella prov för mina treor. En utmaning i sig, och en hel del mer arbete. Men ikväll ska jag slappa och titta på Innan vi dör. Bland det bästa på tv just nu. 

Ha en fin vecka!

1 kommentar:

Nora sa...

Det är ju vackert mad snö, om än opraktiskt. Vi hade ett sånt galet dygn i början av november här i Stockholm och då kom det ungefär en halvmeter. Det blev lite skador i trädgården, men inte så farligt som jag befarade. Det värsta med snö är nog ändå slasket när den smälter:-)

Önskar dig en fin ny vecka! Kram Nora

Related Posts with Thumbnails