tisdag 7 februari 2017

När det börjar bli tomt i frysen

Jag brukar i stort sett alltid ha bullar i frysen. I helgen var "de gamla" kanelbullarna på väg att ta slut och jag tänkte att det var bäst att baka nytt. Den här gången blev det Rimbobullar. Det har jag inte gjort på bra länge. För er som inte ätit dessa bullar kan man nog bäst beskriva dem som en sorts falska wienerbröd. De är smöriga, lite frasiga på ytan och ska jäsas kalla. 


Det blir inte så många men jag gör dem ganska små eftersom jag tycker att de inte behöver vara bensin-mack-stora. Mormor brukade alltid säga att de var som en bakelse när man bjöd henne på dessa bakverk. Men å andra sidan gillade min mormor vanliga, släta vetebullar utan någon fyllning också. 


När jag ändå hade ugnen igång, passade jag på att baka russindrömmar efter receptet på bloggen Rosor och Ruiner. Goda i all sin enkelhet, men jag hade lite för lite russin hemma. Nästa gång får det bli så mycket som receptet föreskriver. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails