torsdag 16 mars 2017

Man får passa på

Jag har väldigt sällan "vägarna förbi" de stora gardencenter som ligger i Kristianstad på väg hem från jobbet. Därför får man passa på när tillfälle erbjuds. I onsdags var jag på föreläsning i Kulturkvarteren inne i stan och då stannade jag till på Solhaga på hemvägen. Det var framför allt såjord jag var ute efter... 


...men det är ju bara att inse att det är omöjligt att inte "komma hem med en hummer i västfickan" när man är på ett sådant ställe. Jag tycker ändå att jag höll mig ganska sansad. Tre blå-lila växter till en grupp i växthuset blev det i alla fall. 

Gillar verkligen dessa Primula som har vit kant. 

Viola hederacea, australisk viol, ampelviol. Kärt barn har många namn, och är så söt. 

Älskar Anemoner.

Gruppen lite från ovan. 

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails