onsdag 17 maj 2017

När som helst nu...

...kommer avenbokshäcken att skifta helt från sin bruna vinterfärg till friskt, ljust vårgrönt. Det går alltid ruskigt snabbt när övergången väl sker. 


Den översta bilden fotade jag igår och de nedanför idag. Det är faktiskt så att det går att skönja en skillnad bara på ett dygn. Bilden igår tog jag precis efter jag blivit färdig med gräsklippningen. Äntligen! Det satt långt inne med den där första klippningen men efteråt var jag hur nöjd som helst. Även om det bara går att klippa på högsta inställningen så är skillnaden markant. 


Mindre nöjd var jag precis efter att jag tagit den där bilden igår. Jag skymtade något i ögonvrån och när jag vände mig om var det en stor hare på fältet precis utanför tomten. Jag hann tänka tanken "ha! där kommer du inte in nu, tack vare staketet", innan har-s***n var inne på tomten. Det är en låg glipa under staketet och där kan den tydligen pressa sig in. Varför?! Det finns ett helt, stort fält att mumsa på och dessutom en massa träd och buskar där utanför. Varför ska den klämma sig in till mig!?! Är det för att gräset verkar grönare här, eller?

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails