onsdag 12 juli 2017

Dominanta färger

Den rabatt som jag kallar rosenrabatten har blommor som går i orange-aprikosa toner. Här satte jag för några år sedan fröer av sömntuta. Första året var det blandade färger, från orange till gul, aprikos och vit. Nu, några år senare, har de självsått sig men blir nästan uteslutande orange. Jag undrar varför det blir så, att en färg är dominant. Lupiner som får växa och korsa sig fritt blir oftast mest lila till slut, aklejor likaså. 


Men orange går ju bra ihop med rosorna, så det är inte så illa. Lite mer variation skulle man kanske kunna önska sig. Knopparna är i alla fall roliga. Med sin lilla hatt. 




1 kommentar:

Nora sa...

Jag gillar den gul-orange-röda färgskalan så jag tycker detta är supersnyggt. Visst är det underligt hur en färg kan ta över och dominera?
Kram Nora

Related Posts with Thumbnails